Haferbergs Itālijā turpina tuvoties titulam F1LAND 9. sezonā
F1LAND Itālijas GP pirmais aplis
Ar Kriša Haferberga uzvaru aizvadītajā sestdienā noslēdzās F1LAND SimRacing čempionāta 9. sezonas 9. posms – Itālijas Grand Prix. Lai arī sacīkstes pirmajā daļā vadībā bija Raivis Pāvels finišā viņam otrā vieta, bet pjedestālu noslēdza Guntars Šķirmants.
Kvalifikācijā pārliecinoši ātrākais atkal bija ar “Arrows” braucošais Pāvels, kamēr Haferbergam otrā starta vieta. No otrās rindas sacīksti sāka Edgars Beļakovs un Mareks Ķirsons.
Startā ātrākais bija Pāvels, kamēr viņa komandas biedrs Beļakovs izvirzījās otrajā pozīcijā, apsteidzot Haferbergu. Pirmo 5 apļu laikā pirmais trijnieks bija izretojies ar piecu sekunžu atstatumiem.
Svarīgs pavērsiens notika 5. aplī, kad Beļakovs piedzīvoja incidentu, paliekot bez priekšējā antispārna. Negadījuma rezultātā nācās atkrist līdz 7. vietai.
Pāvels saglabāja līderpozīciju līdz 9. apļa beigām, kad devās pirmajā pitstopā. Pēc Haferberga boksu apmeklējuma Pāvels atgriezās pirmajā vietā, taču viņa riepas dila straujāk, nekā plānots, un septiņus apļus pirms finiša nācās doties otrajā boksu apmeklējumā.
Haferbergs izmantoja savu viena boksu apmeklējuma stratēģiju, kas ļāva “Sauber” pilotam izcīnīt kārtējo uzvaru. Pāvels finišēja aptuveni 10 sekundes aiz viņa.
Trešo vietu izcīnīja Škirmants, kurš lielu sacīkstes daļu pavadīja cīņā ar Ediju Bataru, beigās esot labāks aptuveni par 5 sekundēm. Vēl 3 sekundes vēlāk, piektajā pozīcijā finišēja Beļakovs, bet Top6 noslēdza Ķirsons.
Pēc sacīkstes apļu laikiem, redzams, ka “Arrows” pilotiem Pāvelam un Beļakovam bija vislabākais temps, kuru gan neizdevās parādīt finišā.
Kopvērtējumā nu 24 punktu pārsvaru iekrājis Haferbergs, taču ar palikušām 3 sacīkstēm cīņa starp lielākajiem konkurentiem Pāvelu un Haferbegu paliek spēkā.
Sacīkstes uzvarētājs Krišs Haferbergs:Varētu uzskatīt, ka Tava uzvara Moncā bija diezgan negaidīta, jo kvalifikācijā un sacīkstes pirmajā daļā zaudēji "Arrows" pilotiem. Kas ļāva tikt pie uzvaras?Pie uzvaras ļāva tikt mana taktika, kuru izvēlējos ļoti labu. Domāju, ka, braucot ar 2 pitiem, būtu līdzīgāka cīņa. Šoreiz zināju, ka ar 1 pitu varu tikt līdz finišam ātrāk nekā ar diviem.
Par spīti Raivja centieniem ar katru sacīksti arvien vairāk attālinies kopvērtējumā. Esi apņēmies tikt pie titula?Nevaru teikt, ka esmu apņēmies, vienkārši braucu katru sacīksti, nedomājot par to.
Nākamā sacīkste būs Meksikas GP. Trase, kas F1LAND kalendārā ir pirmo reizi. Kādi ir Tavi komentāri par trasi?Godīgi sakot, nezinu ko teikt, jo neesmu īsti vēl braucis to trasi, bet gaidu to labāko.
Otrās vietas ieguvējs Raivis Pāvels:Raivi, Tu biji šodien ātrākais trasē bet beidzi sacīksti vien otrajā vietā, kas no gāja graizi? Vainīga bija Tava nestabilitāte vai stratēģijas kļūme?Abi divi, godīgi sakot, stratēģija vairāk vainīga. Biju domājis ar konkrētajām riepām izturēt līdz galam, bet beigās izrādījās, ka nē.
Tava situācija kopvērtējumā izskatās arvien bēdīgāka. Vai Tu saglabā optimismu cīņai par titulu?Centīšos no visiem saviem spēkiem, lai vēl mēģinātu padarīt sezonas noslēgumu interesantāku
3. vietas ieguvējs Guntars Šķirmants:Guntar, Tu sāki sacīksti no 6.vietas, bet nonāci uz goda pjedestālā zemākā pakāpiena. Kā tev liekas, tā bija milzu veiksme vai to palīdzēja izcīnīta tava stratēģija?Domāju, labs formulas regulējums uz sacīksti. Vairums pilotu, manuprāt, tam pievērš mazāku uzmanību nekā es. To pierāda iepriekšējie Grand Prix. Spēju atrast balansu starp maksimālo ātrumu un formulas vadību līkumos. Stratēģija bija laba, bet ne ideāla, jo riepu nodilšana bija mazāka nekā domāju, tāpēc varēja 1 pit stopu veikt ātrāk, lai iegūtu priekšrocību startā. Arī veiksme stāvēja man klāt, jo paveicās, ka sacīkste nebeidzās 1.līkumā, kur manu formulu ‘’uzmeta’’ gaisā un nācās to turpināt no pēdējās vietas.
Tu pirmo apli beidzot atradies 8. vietā, bet finišā bija trešais. Gadījās kādi bīstami momenti, cīnoties augšā pa vietām?Kā jau teicu, 1.līkums bija bīstams, bet kad tad viņš nav tāds bijis? Bija labas un interesantas cīņas ar Ediju Bataru un Uldi Vizuli, kaut arī par Ulda vienu no manevriem neesmu pārāk apmierināts, jo nācās izbraukt ārpus trases ar 300 km/h, kad viņš mainīja formulas trajektoriju, kad jau atrados viņam blakus. Runājot par cīņu ar Ediju, sen nebija tādas bijušas. Vairāki līkumi sāns pie sāna, pozīciju maiņa gandrīz vai pēc katra līkuma. Šī cīņa atgādināja 1979.gada Francijas Grand Prix, kad līdzīgi cīnījās Villeneuve un Arnoux. Prieks, ka vinnēju šo cīņu un atgriezos uz goda pjedestāla, ņemot vērā, cik neveiksmīgi tika aizvadītas pēdējās sacīkstes.
Vai esi apmierināts ar rezultātu?Ar rezultātu esmu apmierināts un ceru cīnīties par augstākajām vietām arī turpmāk. Tiksimies pēc nedēļas Mexico, kas man pašam būs debija šajā trasē.
Rezulāti un detalizēta statistikaRaksta autors: Edgars Beļakovs
Intervijas tapušas sadarbībā ar Ediju Bataru